Nu rata Webinar-ul Live „e-Factura, ghid complet pentru antreprenori”. Înregistrează-te Gratuit ACUM. 

Înființare SRL: tot ce trebuie să știi pentru a reuși| Keez

Înființare SRL în România: tot ce trebuie să știi pentru a reuși în afaceri

Share this article

Timp de citire: 4 minute

Cuprins

Florina Mateescu, Partener Keez și Expert Contabil autorizat CECCAR explică în rândurile următoare tot ce trebuie sa știi despre înființarea unui SRL conform reglementărilor din România pentru a te asigura că vei avea succes în activitatea ta viitoare.

O societate comercială cu răspundere limitată (SRL), este înființată și funcționează în baza Legii 31/1990, cu modificările și completările ulterioare.

SRL-ul este cea mai răspândită formă de organizare a firmelor din România și poți înființa de la zero sau poți achiziționa o societate deja existentă (prin transfer/cesiune de părți sociale).

Stabilirea obiectului principal de activitate

Primul pas în procesul de înființare SRL în România este stabilirea obiectului principal de activitate, în conformitate cu clasificarea din Codul CAEN, adică domeniul în care intenționezi să desfășori activități comerciale.

La înființarea unui SRL în România poți alege mai multe obiecte de activitate pe care să le treci în actul constitutiv și să le autorizezi la Registrul Comerțului.

Alegerea numelui firmei

Următorul pas este alegerea numelui firmei. Asigură-te mai întâi că acesta nu este deja înregistrat de către altă entitate.

Numele firmei tale vă fi înscris pe toate documentele de înființare, dar și pe documentele emise de tine, așa că este important să alegi cu atenție denumirea.

Alege numele astfel încât acesta să reflecte identitatea și obiectivele afacerii tale.

Stabilește capitalul social

Începând cu data de 5 noiembrie 2020 a fost înlăturată cerința cu privire la capitalul social minim de 200 RON la constituirea unei societăți cu răspundere limitată.

Valoarea capitalului social al unei SRL nu poate fi însă mai mică de 1 leu, având în vedere teza finală a art. 11 alin. (1) care stipulează faptul că acesta se divide în părți sociale egale.

De asemenea, la înmatricularea unei societăți cu răspundere limitată a fost eliminată obligația de a face dovada efectuării vărsămintelor în condițiile actului constitutiv.

Sediu social

Un SRL trebuie să aibă un sediu social în România. Acesta poate fi stabilit pe baza unui contract de comodat, dacă sediul este la tine acasă, sau pe baza unui contract de închiriere, dar poate fi stabilit și la avocat pentru o perioada de maxim 12 luni.

Structură acționariat

Trebuie să decizi cum va fi structurat acționariatul SRL-ului. Vei fi singurul asociat sau vei avea și alți parteneri de afaceri?

Este important să stabilești în mod clar rolurile și responsabilitățile fiecărui asociat în cadrul societății tale.

Va trebui să desemnezi cel puțin un administrator pentru SRL. Acesta poate fi și asociat în societate sau poate fi o persoană externă.

Autorizații sau licențe specifice

Verifică dacă activitatea pe care intenționezi să o desfășori necesită obținerea de autorizații sau licențe specifice. Fiecare domeniu de activitate poate avea cerințe speciale.

Plan de afaceri

Este esențial să ai un plan de afaceri bine pus la punct înainte de a înființa un SRL. Acesta ar trebui să includă informații despre obiectivele și strategiile tale, analiza pieței, planurile de marketing, estimări financiare și orice alte detalii relevante.

Un studiu arată că 71% dintre companiile cu creștere rapidă se bazează pe un plan de afaceri, deci sigur vrei să fii și tu printre acestea.

Înființare SRL în România

Este recomandat să cauți sprijinul unui avocat sau a unui consultant specializat în înființarea de societăți comerciale pentru a te asigura că îndeplinești toate cerințele legale. Acum ai posibilitatea să optezi și pentru înființare firma online.

Legislație

Informează-te asupra legislației din domeniul în care vei activa. Este important să știi, de exemplu, despre ce presupune să ai angajați, să fii plătitor de TVA sau nu, legislația muncii și alte domenii de interes.

Banca

Alege-ți o bancă cu care rezonezi și unde să-ți deschizi conturile bancare. Acum este destul de simplu, multe dintre bănci deschid aceste conturi și online.

În procesul de înființare a unei SRL, vă trebui să completezi și să depui anumite documente, cum ar fi cererea de înregistrare, vectorul fiscal, actul constitutiv al societății, declarații privind sediul social, contracte de închiriere a spațiului și alte documente specifice, în funcție de particularitățile afacerii tale.

Contabilitatea

Contabilitatea firmei este un subiect extrem de important. Discută cu un expert contabil sau un consultant fiscal, care în funcție de obiectul de activitate, veniturile pe care estimezi că le vei obține, piața pe care îți vei desfășura activitatea precum și alte informații, te va ajuta să alegi forma de impozitare cea mai potrivită pentru compania ta.

Îți dorim succes pe noul drum al antreprenoriatului!

 

Urmărește pe blogul Keez alte materiale cu sfaturi utile pentru antreprenori:

Recomandările noastre

Abonează-te gratuit la Newsletter-ul Keez!

Ești antreprenor și vrei să afli primul tot ce contează pentru pentru afacerea ta?
Abonează-te și vei fi la curent cu: