3 pași simpli către o raportare SAF-T fără griji!
Înregistrează-te, alege abonamentul de contabilitate și lasă-ne pe noi să ne
ocupăm de tot ce înseamnă Declarația Informativă D406 (SAF-T)
Alege Keez: contabili cu experiență în raportarea SAF-T,
aplicație actualizată cu modificări legislative la zi
și echipă IT de suport
Keez depune declarații SAF-T cu succes de peste trei ani. Contabilii noștri cunosc îndeaproape cerințele autorităților și știu să pregătească, să depună și să rezolve la timp orice fel de solicitare suplimentară.
Keez are propriul departament IT, cu programatori care înțeleg domeniul contabilității și al legislației. Aplicația Keez are un modul SAF-T “built-in” conceput pe aceeași arhitectură.
Toți clienții Keez au modul și raportare SAF-T incluse în abonamentul lunar de contabilitate. Devino și tu client ca să nu ai niciun fel de bătăi de cap cu SAF-T!
Alege Keez: procese de lucru verificate și transparente
Keez validează SAF-T înainte de trimitere
La Keez validăm atât acuratețea (corelația) datelor de raportare (validarea fișierului cu el însuși), cât și corelația cu alte declarații (300, 394, 390).
Facem astfel toate demersurile ca raportarea să fie coerentă și orice fel de verificare ulterioară de la ANAF să fie fără probleme.
Cu Keez vezi exact ce vede și ANAF în raportarea SAF-T
Deoarece SAF-T nu se poate vizualiza ca orice altă declarație (nu există vizualizator ANAF ca la e-Factura), la Keez ai acces la unelte de vizualizare ale structurii de raportare SAFT.
Deci poți vedea și tu exact ce vede ANAF-ul: informații structurate despre tranzacțiile și datele contabile ale companiei tale.
FAQ despre raportarea SAF-T
Raportarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) a apărut la inițiativa OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) ca o metodă unitară pentru colectarea datelor financiar-contabile.
Formatul de raportare SAF-T este unul dintre cele mai complexe întrucât presupune raportarea tuturor informațiilor contabile, financiare și fiscale referitoare la tranzacțiile derulate de firme.
Acesta conține un set de informații fiscale în format electronic ce pot fi analizate cu regularitate de către autoritățile fiscale pentru a verifica conformitatea cu cerințele fiscale.
Obligația depunerii D406 (SAF-T) revine tuturor persoanelor juridice române care au obligația de a-și ține contabilitatea în partidă dublă (SRL și SA).
SAF-T este un fișier electronic de tip XML care conține date extrase automat din programele de contabilitate, exportate și stocate într-un format standardizat.
Schema SAF-T adoptată în România de către ANAF include cinci componente principale: registrul, jurnal, creanțele, datoriile, mijloacele fixe, stocuri.
Implementarea SAF-T presupune colectarea, înregistrarea, analiza, sintetizarea și transmiterea unui volum semnificativ de date contabile și fiscale către autorități, într-un format standardizat, dar complex.
Acest lucru presupune anumite etape pregătitoare prin care se verifică acuratețea și integritatea fișierelor SAF-T pe care firmele le vor transmite.
ANAF a stabilit o listă detaliată a elementelor de date care trebuie incluse în fișierul SAF-T. Acestea pot varia în funcție de tipul de entitate și de specificul activității. Familiarizarea cu elementele de date înseamnă:
- Identificarea elementelor obligatorii: Unele elemente sunt obligatorii pentru toate companiile, cum ar fi informațiile de identificare, în timp ce altele sunt necesare doar în anumite situații.
- Înțelegerea formatului și valorilor permise: fiecare element are un format specific (text, numeric, dată, etc.) și valori permise.
- Asigurarea acurateței și completitudinii datelor: Administratorul fiecărei afaceri, împreună cu contabilul său, trebuie să se asigure că datele incluse în fișierul SAF-T sunt corecte, complete și actualizate.
Orice eroare sau omisiune poate duce la respingerea fișierului de către ANAF.
- societăţile cu răspundere limitată (SRL)
- societăţile pe acțiuni (SA)
- societăţile în comandită pe acţiuni (SCA)
- societăţile în comandită simplă (SCS)
- societăţile în nume colectiv (SNC).
- întreprinderile individuale (II)
- întreprinderile familiale (IF)
- persoanele fizice care desfăşoară activităţi cu scop lucrativ (PFL)
- asociaţiile familiale (ASF)
- societăţile profesionale de avocaţi cu răspundere limitată (SPAR) şi cabinetele
- individuale de avocat
- societăţile profesionale notariale şi birourile individuale notariale
- cabinetele medicale individuale (CMI).
- Facturi de vânzare
- Facturi de achiziție
- Plăți
- Mișcări de bunuri
- Tranzacții cu active
- Diverse nomenclatoare cum ar fi: nomenclatoare pentru categoriile de taxe și codurile de taxe, nomenclatoare pentru codificarea tipurilor de mișcări de stocuri, nomenclatorul de codificări mișcări de active, nomenclatoare pentru Țări, Județe, Valute, IBAN, etc.
- Înregistrări contabile (Registrul Jurnal) la nivel de tranzacție, pe conturile contabile analitice pentru toate articolele contabile
- Conturi contabile (balanţa de verificare cu sold iniţial şi sold final al perioadei).
- Clienți cu date de identificare, cont analitic, sold inițial și final debitor/creditor
- Furnizori cu date de identificare, cont analitic, sold inițial și final debitor/creditor
- Tabela taxe, unități de măsură și tabelă tipuri mișcări
- Produse și stocuri la nivel de articol, gestiune, stoc inițial/final al perioadei, cantitativ și valoric, informații privind proprietarii stocurilor.
Fișierul SAF-T este un fișier XML (eXtensible Markup Language) care conține informații structurate despre tranzacțiile și datele contabile ale companiei. Acesta are o structură bine definită, cu secțiuni și elemente specifice pentru fiecare tip de informație.
- Fișierul este împărțit în secțiuni precum „Master Files” (informații despre companie, clienți, furnizori), „General Ledger Entries” (înregistrări contabile), „Source Documents” (facturi, chitanțe etc.), „Analytical Accounting” (informații analitice) și altele.
- Fiecare secțiune conține elemente specifice, cum ar fi codul de identificare fiscală, denumirea companiei, datele tranzacțiilor, sumele, conturile contabile etc. Unele din aceste elemente sunt obligatorii și altele sunt opționale.
Citește pe blogul Keez noutăți despre SAF-T:
- Clienții Keez nu au nimic de făcut în legătură cu SAF-T/D406
- Ce drepturi și obligații are un administrator într-un SRL
- Cum să înțelegi cerințele SAF-T fără să te pierzi în jargonul teh
- O să iei amenzi din cauza SAF-T/D406 și n-o să știi ce să faci
- Digitalizarea ANAF: cum să rămâi în pas cu legea și să eviți amenzile cu serviciile Keez de contabilitate online
- Atenție, antreprenori! E timpul să vă asigurați că sunteți pregătiți pentru Declarația Informativă D406 (SAF-T)!
- De la 1 ianuarie 2025, Keez va depune Declarația Informativă D406 SAF-T pentru toți clienții
- Antreprenorii vin la Keez pentru contabilitate online, aplicație plus contabil, totul integrat cu autoritățile, deci fără griji legate de e-Factura, e-TVA, sau SAF-T și declarații completate și depuse automat