Nu rata Webinar-ul Live „e-Factura, ghid complet pentru antreprenori”. Înregistrează-te Gratuit ACUM. 

10 metode prin care poti economisi bani in firma

Share this article

Timp de citire: 6 minute

Cuprins

Asigurarea creste anual cu 10 – 20%. Compania aeriana favorita a marit pretul biletelor, asta dupa ce pretul petrolului s-a modificat, iar furnizorul tau angro a crescut recent costul cafelei pentru afacerea ta cu 10%.
Intreprinderile mici sunt in permanența vizate de cresterea cheltuielilor, astfel controlul costurilor este mai important decat oricand. Urmatoarele metode iti vor arata cum iti poti reduce costurile de afacere si cum iti poti imbunatati cresterea afacerii.

1. Micsoreaza costurile spatiului de birou

In functie de preturile imobilelor din zona, poti beneficia de preturile scazute pentru spatiul de birou in cazul in care iti muti afacerea in cartiere mai putin costisitoare sau poti negocia cu proprietarul actual pentru un pret de chirie mai bun.
Avantajul unei firme care nu necesita un spatiu comercial este conducerea ei chiar din propriul camin. In plus, economisesti bani pentru asigurare, taxe si utilitati. Cu toate acestea, daca te gandesti sa iti incepi afacerea din propriul domiciliu, este necesara o cercetare prealabila. Exista, de asemenea, consecinte, cum ar fi modul in care familia ta ar  si pupusa la a trai cu o afacere in fiecare zi. Ai fi surprins sa afli ca exista birouri special amenajate pentru firme cu 1-2 angajati, un open space, in care toata lumea isi face propria treaba.

2. Micsoreaza costurile de personal

Daca afacerea are perioade mai putin productive, de ce nu cauti modalitati de a reduce costurile de personal? In prezent, multi angajati (in special cei mai in varsta) sunt bucurosi sa-si ia timp liber neplatit. Discuta cu ei, pentru ca ai putea fi placut surprins.
Implica membri familiei in afacerea ta ori de cate ori este posibil. Se pot ocupa de mai multe sarcini si pot indeplini mai multe roluri in acelasi timp. Implica rude sau adolescenti, care sunt dornici de munca si doresc ca afacerea sa prospere. A invata cum este sa intretii o afacere, este o experienta excelenta pentru persoanele tinere. In plus, banii raman in familie.

3. Fa schimb de bunuri si servicii

Schimburile exista pe aceasta planeta de milenii drep o modalitate prin care oamenii pot face schimb de bunuri si servicii. Daca afacerea ta are capacitate de schimburi, de ce sa nu te folosesti de acest avantaj? Verifica online daca exista oameni care isi doresc sa faca schimb de produse si servicii. Tine minte ca acest tip de schimb este 100% legal, tratat ca o tranzactie normala, atat timp cat primesti banii pentru serviciul sau bunul respectiv.

4. Micsoreaza costurile masinilor

Daca conduci o firma care este legata in permanenta de un vehicul, trebuie sa stii exact care sunt costurile de intretinere ale masinii. Taxele si costurile de intretinere ale vehiculelor precum furgonetele sau dubele sunt astronomice.
O cale prin care poti economisi bani este sa nu platesti atat de mult. Cum poti face asta? Cumparand o duba noua, poti face o gaura destul de mare in buget. Daca alegi o masina care nu este cea mai stralucitoare, ai sanse mari de a gasi un vehicul bun si decent.
Reducerea combustibilului este o alta modalitate prin care poti micsora costurile afacerii. Motorina si masinile hybrid sunt mult mai costisitoare. Camioanetele mai noi utilizeaza materiale specifice pentru a reduce greutatea si pentru a imbunatati kilometrajul – este posibil sa merite o masina pe gaz, deoarece este un vehicul mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.
In cazul in care afacerea ta este la inceput sau finantele sunt mici, leasingul unui vehicul are o serie de avantaje, inclusiv costurile lunare fixe, capacitatea de returnare a vehiculului la sfarsitul perioadei de leasing si lipsa costurilor de amortizare si de intretinere. Majoritatea companiilor de leasing ofera contracte de inchiriere, astfel incat sa poti cumpara vehiculul la sfarsitul perioadei de leasing.

5. Micsoreaza costurile de aprovizionare

Cand vine vorba de stapanirea costurilor de aprovizionare, orice leu salvat este un leu castigat. Daca conduci o afacere, precum un restaurant, care necesita o multime de costuri de aprovizionare, negocierea preturilor face o diferenta uriasa.
Ca manager, asta inseamna ca trebuie sa monitorizezi constant costurile de aprovizionare, prin obtinerea de discount-uri de la furnizori sau alegerea unor produse la preturi convenabile.
Unii oameni nu sunt stanjeniti sa intrebe de reduceri. Asa ca nu fi nici tu – furnizorii vor acorda discount altor afaceri. Aminteste-ti doar ca la un moment dat trebuie sa intorci aceste favoruri. Una din modalitatile obtinerii unor discount-uri este o buna purtare cu furnizorii: plata facturilor la timp sau chiar mai devreme de termenul limita.
„Co-opetitia” este un alt mod de reducere a costurilor de furnizare. Aceasta implica gasirea altor intreprinderi (chiar si celor concurente) si punerea la comun a resurselor pentru a economisi bani pe bunuri și servicii. Conceptul poate fi extins si in cazul altor aspecte ale afacerii – de exemplu, impartirea spatiului de birou sau costurile de publicitate.

6. Micsoreaza costurile de publicitate

Multe studii realizate pe diferite tipuri de afacere, arata ca o intreprindere cheltuie in medie 5% din venituri pe publicitate. Acest cost difera, in sensul ca poate fi mai mare, pentru afaceri mai dezvoltate sau care au iesit pe piata de curand. Datorita clientilor online, costurile publicitare n-ar trebui sa valoreze mult. Incepe prin a crea un site web si o pagina de Facebook, creeaza un newsletter lunar. De exemplu, un restaurant ar putea trimite saptamanal clientilor un newsletter care include meniul si specialitatile din acea saptamana.

7. Reduce costurile de asigurare

Pentru majoritatea managerilor de afaceri mici, factura de asigurare anuala este o lovitura dura pentru mentinerea afacerii la nivelul dorit. Obtine asigurari pe care ti le poti permite. Ca proprietar de firma, trebuie sa efectuezi o revizuire anuala a nevoilor de asigurare a afacerii. Aseaza-te cu brokerul de asigurare la o masa si discutati despre toate aspectele legate de acoperirea afacerii. Vei fi surprins sa afli ca pot exista diferente mari in ceea ce priveste ratele pentru aceeasi asigurare in functie de diferiti furnizori de asigurari.

8. Foloseste cat mai mult timp

Daca esti un manager de afacere mica ocupat, inseamna ca stii ce presupune timpul pierdut si cel castigat. Proprietarii de afaceri trebuie sa-si prioritizeze activitatile pentru a-si folosi cat mai bine timpul, insa ai fi surprins sa afli ca multi nu fac asta. Un manager care detine o afacere petrece in mod regulat o ora sau mai multe de condus in oras pentru a ridica bunurile dintr-un magazin, in conditiile in care magazinul ofera livrare gratuita in ziua urmatoare. Altii petrec cateva ore in timpul zilei raspunzand la apeluri telefonice personale sau mesaje si termina lucrul tarziu in seara.

9. Sponsorizeaza evenimente

Exista o gama larga de motive pentru care o afacere ar putea avea nevoie sa sponsorizeze un eveniment, dar probabil ca va trebui sa faci asta la un moment dat si cu siguranta poate fi costisitor. Impreuna cu o alta afacere poti participa ca sponsor pentru a sustine un eveniment de calitate, unde presa este implicata. Acest lucru te promoveaza, iar oamenii aud de tine. Avantajul este ca va avea efect asupra afacerii tale pe termen lung, aceasta fiind gandirea de care ai nevoie pentru prosperitatea afacerii tale.

10. Alege un serviciu complet si permanent de contabilitate pentru afacerea ta mica

Ce trebuie sa faci cand ai o afacere la inceput de drum si iti doresti o contabilitate corecta si sanatoasa?
Alege un contabil inca de la infiintare, prin externalizarea serviciilor de contabilitate. Evidenta contabila o data pe an nu este deloc o alegere potrivita. Vei economisi timp, vei scapa de bataile de cap, vei evita nervii de la cozi, te vei putea concentra pe activitatea ta. Keez este primul serviciu de contabilitate digitala din Romania cu 300 de clienti, 23.000 de documente gestionate lunar si 15 experti contabili.

Ai folosit una dintre aceste modalitati pentru a economisi bani in afacerea ta? Cum a rezultat economia? Daca ai si alte idei prin care poti reduce o multime de cheltuieli, am vrea sa le aflam.

ONRC anunță că va suspenda activitatea pentru mentenanță tehnică în perioada 19-25 iulie. Detalii pe blogul Keez.

Abonează-te gratuit la Newsletter-ul Keez!

Ești antreprenor și vrei să afli primul tot ce contează pentru pentru afacerea ta?
Abonează-te și vei fi la curent cu: