Nu rata Webinar-ul Live „e-Factura, ghid complet pentru antreprenori”. Înregistrează-te Gratuit ACUM. 

Registrul jurnal este un document obligatoriu pe care trebuie să îl întocmească orice companie. În registrul jurnal se regăsesc toate înregistrările contabile dintr-o lună calendaristică.

Registrul jurnal reprezintă o parte esențială din sistemul contabil al unei companii și este utilizat pentru a crea și menține evidența financiară precisă și detaliată a afacerii.

 Ce face Registrul Jurnal

Registrul jurnal servește ca bază pentru elaborarea documentelor contabile principale, cum ar fi balanța de verificare și conturile anuale, și este utilizat pentru a genera rapoarte financiare precise și conforme cu cerințele legale și contabile.

Ce trecem în Registrul Jurnal

Înregistrările din registrul jurnal sunt efectuate în ordinea în care tranzacțiile au loc, folosindu-se de obicei un format standardizat care include următoarele informații:

– Data tranzacției

– Descrierea detaliată a tranzacției sau a evenimentului

– Contul contabil debitat

– Contul contabil creditat

– Suma tranzacției

Registrul jurnal se păstrează în sediu timp de 10 ani de la data închiderii exercițiului financiar în cursul căruia a fost întocmit. În cazuri precum: pierdere, distrugere sau sustragere trebuie reconstruit în cel mult 30 de zile de la constatare. 

ONRC anunță că va suspenda activitatea pentru mentenanță tehnică în perioada 19-25 iulie. Detalii pe blogul Keez.

Abonează-te gratuit la Newsletter-ul Keez!

Ești antreprenor și vrei să afli primul tot ce contează pentru pentru afacerea ta?
Abonează-te și vei fi la curent cu: