Nu rata Webinar-ul Live „e-Factura, ghid complet pentru antreprenori”. Înregistrează-te Gratuit ACUM. 

Certificatul constatator si modul de obtinere | Keez

Share this article

Timp de citire: 3 minute

Cuprins

Certificatul constatator este, pe scurt, documentul care demonstreaza faptul ca o entitate, societate, sau firma functioneaza conform legilor in vigoare relevante. Acesta prezinta o serie de informatii esentiale despre o anumita firma – starea sa la zi – care pot fi de folos in anumite cazuri.

Desigur, acestea nu sunt toate detaliile care trebuie luate in considerare atunci cand este vorba despre un astfel de certificat. In continuare, vei afla atat mai multe despre acest document, cat si de unde il poti obtine in cel mai scurt timp.

Ce este certificatul constatator?

Un astfel de certificat este necesar unei firme, dupa cum am mentionat, in diverse cazuri si situatii. De exemplu, o firma de paza si protectie care vrea sa participe la o licitatie in vederea asigurarii unui contract nu va putea face acest lucru fara prezentarea unui astfel de certificat.

Societatile vor avea nevoie de un certificat constatator firma si in cazul solicitarii de credite sau daca interactioneaza cu instante judecatoresti.

Asadar, am putea spune ca acest certificat constatator joaca un rol similar cu cel al unui CV. Acest argument este intarit de faptul ca denumirea, emblema, numarul de inregistrare, codul unic, starea, forma juridica, sediul social, durata de functionare si multe alte detalii aferente societatii apar in certificatul constatator pe care trebuie sa il eliberezi.

Cum poti obtine un certificat constatator firma?

Pentru a obtine certificatul constatator, trebuie sa apelezi la serviciile Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Aceasta institutie, fie la sediul lor, la unul din oficiile Registrului sau chiar si online, iti poate pune la dispozitie un astfel de certificat.

• Daca doresti eliberarea unui certificat constatator ONRC direct de la sediu sau de la un oficiu aferent, va trebui sa completezi si sa depui un formular. Costul pentru eliberarea certificatului in sine este de 45 RON.

• Pentru eliberarea unui certificat constatator online, te poti baza pe platforma ONRC sau pe serviciul InfoCert. Desigur, procesul online este destul de intuitiv si nu necesita cunostinte speciale. Suma de plata ramane aceeasi.

Obtinerea unui certificat constatator ONRC nu implica un proces amplu si dificil, daca putem spune asa. Totusi, exista o parte mai importanta, care trebuie mentionata din momentul depunerii formularului de eliberare.

Scopul eliberarii unui certificat constatator

In cazul unui certificat constatator, informatiile trecute in acesta sunt mai putin importante – atat timp cat sunt corecte, evident. Mai important este scopul acestuia.

De exemplu, este cunoscut faptul ca, in trecut, Agentia de Mediu nu accepta un certificat constatator online pentru programul Rabla. In acelasi timp, bancile sau institutii similare nu accepta certificate cu o vechime mai mare de 7 zile.

Asadar, ca si reprezentant al firmei pentru care soliciti eliberarea certificatului, sarcina ta cea mai importanta este informarea corespunzatoare – si nu solicitarea in sine.

Concluzie

Conform ONRC, certificatul constatator arata starea la zi a unei societati si evidentiaza, in special, informatii financiare, statutare si juridice. Asadar, daca firma pe care o administrezi interactioneaza cu o entitate de acest tip (juridica, statutara, financiara), atunci este mai mult decat posibil sa fii nevoit sa soliciti eliberarea unui astfel de document.

In cele din urma, nu uita cel mai important lucru despre certificatul constatator, anume scopul acestuia!

 

Recomandările noastre

Abonează-te gratuit la Newsletter-ul Keez!

Ești antreprenor și vrei să afli primul tot ce contează pentru pentru afacerea ta?
Abonează-te și vei fi la curent cu: